vineri, 27 septembrie 2013

Maria Tanase - celebram 100 de ani de la nastere

25 sept. 2013 prilej de sarbatoare, 100 de ani de la nasterea Mariei Tanase.
Pierdut - fara voia mea - in activitati inutile, nu am putut sa postez atunci, dar o fac acum.
Muzica populara e zborul catre eternitate al unui popor. Mi-am amintit ce a spus L. Blaga, o natiune intra in universalitate prin trasaturile ei specifice. Eu cred ca noi suntem indeptatiti sa credem ca suntem acolo, mai in centru...
"Marita pupa-ti-as gura"
Un cantec care mi-a placut de cand eram copilandru.


Am remarcat cu bucurie ca  Antena 1 a dedicat cateva momente omagierii Mariei Tanase. Nu-mi scapa aproape nimic.

S-a născut în mahalaua Cărămidarilor din București, fiind al treilea copil al Anei Munteanu, originară din comuna Cârța, județul Sibiu (Țara Făgărașului) și al florarului Ion Coandă Tănase, din satul oltenesc Mierea Birnicii, de pe valea Amaradiei. Apare pe scenă, pentru prima dată, în anul 1921 pe scena Căminului Cultural „Cărămidarii de Jos” din Calea Piscului, la serbarea de sfârșit de an a Școlii primare nr. 11, Tăbăcari, apoi pe scena Liceului „Ion Heliade Rădulescu”, unde a urmat doar 3 clase, fiind nevoită să se retragă pentru a lucra, alături de părinții săi, la grădină. http://en.wikipedia.org/wiki/Maria_T%C4%83nase

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cacatii de la liceul Traian Lalescu si Justitia EP. 14

  Justitia si cacatii de la liceul teoretic Traian Lalescu Hunedoara (14) `              EPISOD   14    SLUGILE CACATILOR dupa Gheorghe...